رام گوشی

رام های مختلف گوشی و تبلت

رام گوشی

رام های مختلف گوشی و تبلت

۹۲ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

فروش ویژه ساعت مچی سواچ طرح Rebel

/

کمپانی محبوب Swatch کالکشن جدیدی به نام ربل (Rebel) تولید کرده است که ساعت های این کالکشن فوق العاده سبک، ساده و البته زیبا میباشند ...
ساعت سواچ ربل جدیدترین عرضه کمپانی محبوب Swatch می باشد. این ساعت به سرعت توانست رکورد فروش سایر ساعت های کمپانی سواچ را بشکند و به فروش قابل ملاحظه ای در دنیا دست یابد. ویژگی Swatch Rebel Collection در تنوع رنگ هست که شرایط ست شدن با هر چیزی را فراهم می کند. از دیگر ویژگی های این ساعت زیبا، فوق العاده شیک و در عین حال ساده بودن آن است.
این ساعت در رنگ های مشکی، طوسی، سفید، قرمز، آبی، سبز، زرد، بنفش، صورتی، نارنجی و قهوه ای عرضه شده است که در هنگام ثبت سفارش میتوانید رنگ مورد نظر خود را در قسمت پیغام ذکر نمایید.

روش خرید: برای خرید پس از کلیک روی دکمه زیر و تکمیل فرم سفارش، ابتدا محصول مورد نظر را درب منزل یا محل کار تحویل بگیرید، سپس وجه کالا و هزینه ارسال را به مامور پست بپردازید. جهت مشاهده فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید.

قیمت: 17900 تومان
style=



دریافت‌فایل



  • امیر نوروزی
  • ۰
  • ۰

دانلود مقاله بورس

انواع بورس

بطور کلی در حال حاضر تالارهای بورس به سه دسته تقسیم می شوند:
1-بورس کالا:
بازار منظمی است که در آن کالاهای معینی مورد معامله قرار می گیرد.مانندبورس طلای نیویورک یا بورس پشم استرالیا.
2-بورس اسعار:
در این بازار پول کشورهای مختلف (ارز)مورد معامله قرار می گیرد. معاملات ارزی بر اساس نوسانات بهای پولهای مختلف در مقابل یکدیگر صورت می گیرد.
3-بورس اوراق بهادار:
در این بازار اورق بهادار مورد معامله واقع می شود.

روش برگزاری و تشکیل بورس اوراق بهادار
به سه طریق بورس های بهادارممکن است تشکیل شوند:

1-روش آزاد
از ویژگیهای این روش این است که افراد درتشکیل بورس آزادندخودشان مقررات مربوط به خرید وفروش را تنظیم نمایندودولت نیزدرکارآنان مداخله نمی کند.این روش درصورتی که تشکیل دهندگان بورس از اخلاق قوی برخوردارنباشند ممکن است تقلب و خدعه و نیرنگ را در معاملات بورس رواج دهد. نظر باینکه این روش در انگلستان پیاده شده است،آنرا طریقه انگلیسی تشکیل تالارهای بورس نیز می نامند. در بورس انگلستان که پایگاه آن در لندن می باشد، افرادی که قصد عضویت دارند براحتی نمی توانند وارد تشکیلات بورس لندن شوندمگر اینکه مورد بررسی و تحقیق دقیق قرار گیرند. به همین دلیل بورس لندن در رعایت امانت درمعاملات و پایداری در اصول خود مشهور است.

2-روش دولتی
از ویژگیهای این بورس این است که تحت اشراف دولت بواسطه نمایندگانی که به منظور نظارت تعیین می کند قرار می گیرد (مانند بورس آلمان ).نمایندگان دولتی مراقب عملیات بورس بوده و در تعیین قیمت مداخله می کنند.کما اینکه شروطی را برای انجام معاملات بورس تعیین می کنند که متعاملین موظف به رعایت آنها می باشند.
با توجه به اینکه این طریقه در قاره اروپا معمول است،به روش قاره ای معروف است.ایراد این روش این است که بدلیل مداخله دولت در وضع برخی قیود و شروط گاهی موجب اشکالاتی درامرمعاملات بورس می گردد.

3-روش مختلط
از خصوصیات این طریقه این است که کارگزاران بورس را دولت همانگونه که در بورس اوراق بهاداردرفرانسه معمول است تعیین می نماید،لکن افراد در مبادرت به عملیات خرید وفروش مانند بورس انگلستان آزادند.در واقع دخالت دولت صرفا به منظور جلوگیری از تبانی و تقلب و خدعه در امر بورس می باشدو بگونه ای است که در حرکت معاملات بورس وقفه یا مانعی ایجاد نمی کند. بنظر می رسد این روش برتر ازدوروش دیگر است.

بورس اوراق بهادار تهران
بر طبق ماده 2قانون تاسیس بوری اوراق بهادار مصوب اردیبهشت ماه1345تشکیلات وارگان بورس عبارتند از:شورای بورس،هیات پذیرش اوراق بهادار،سازمان کارگزان بورس و هیات داوری بورس.بکن با توجه به ماده 8قانون مذکور بورس بوسیله سازمان کارگزاران اداره می شود.سازمان کارگزاران بورسی به وسیله هیات مدیره بورس اداره می شود که مرکب است از هفت نفر عضو که برای مدت سه سال انتخاب می شوند. براساس ماده 2اساسنامه سازمان کارگزاران بورس اوراق بهادار تهران موسسه ای است غیر تجاری وغیرانتفاعی که دارای شخصیت حقوقی بورده و برای مدت نامحدودی تاسیس می گردد.
مرکز این سازمان نیز در تهران است. اهم وظایف سازمان کارگزاران بورس با توجه به ماده 10 قانون تاسیس بورس اوراق بهادار و ماده 4 اساسنامه سازمان مذکورعبارتند از:
-اداره امور بورس
-ایجاد تسهیلات جهت خرید و فروش انواع سهام،اوراق قرضه و سایر اوراق بهادار
-اعلام نرخهای اوراق بهاداردر بورس تهران
مراقبت در حسن جریان اموروروابط بین کارگزاران و مشتریان
-تنظیم رواط کارگزاران با یکدیگرو تسهیل مبادله اطلاعات بین آنان با توجه به لزوم حفظ اسرار مشتریان
-نظارت برمیزان حق العمل دریافتی کارگزاران از مشتریان درازای خدماتی که برای آنان انجام می دهندوتوصیه های لازم نسبت به روش های ارزیابی و محاسبه حق العمل مزبور و تجدید نظر در میزان آن
محاسبه حق العمل مزبور و تجدید نظر در میزان آن
-همانگونه که ملاحظه می شود کشور ایران روش دولتی بورس مورد پذیرش قرار گرفته است.
انواع اوراق بهادار:
الف)سهام شرکتهای سهامی،اوراق قابل معامله ای هستند که هر یک از آنها نماینده تعدادی سهام است که صاحب آن در شرکت سهامی دارد(ماده 24لایحه اصلاح قسمتی از قانون تجارت مصوب24/12/247).اوراق سهام باید متحدالشکل و چاپی ودارای شماره ترتیب بوده وحاوی نکات ذیل باشد.
1-نام شرکت و شماره ثبت آن در دفتر ثبت شرکت ها
2-مبلغ سرمایه ثبت شده و مقدار پرداخت شده آن
3-تعیین نوع سهام
4-مبلغ اسمی مهم ومقدارپرداخت شده آن به حروف وبه اعداد
5-تعداد سهامی که هرورقه نماینده آن است
ب)اوراق قرضه ،نیز اوراق قابل معامله ای هستند که هر ورقه معرف مبلغ وام است با بهره معین که تمامی آن یا اجزاءآن در موعد یا مواعد معینی باید مستردگردد. البته برای اوراق قرضه ممکن است علاوه بر بهره حقوق دیگری نیز شناخته شود.
اوراق قرضه دارای انواع مختلفی همچون اوراق قرضه معمولی (debenture )یا اوراق قرضه رهنی(mortgage )و یا اوراق قرضه درآمدی(income bonds )می باشد.
ج)اسناد خزانه ،اوراق بهادار بی نام و کوتاه مدتی هستندکه برای تامین احتیاجات مالی خزانه داری کل در جریان سال مالی انتشار می یابند. این اوراق در هنگام فروش به مبلغی پایین تر از مبلغ اسمی خود بفروش می رسند که دارنده در سر رسید همان مبلغ اسمی را دریافت می کند.

فرمت این مقاله به صورت Word و با قابلیت ویرایش میباشد

تعداد صفحات این مقاله 24 صفحه

پس از پرداخت ، میتوانید مقاله را به صورت انلاین دانلود کنید



دریافت‌فایل



  • امیر نوروزی
  • ۰
  • ۰
دانلود

هر دو حد نهائی حرارت، سرما و گرمای زیاد می توانند باعث صدمه به پوست و دیگر بافتهای بدن شوند که در موارد حاد ممکن است منجر به مرگ شود.

بدن ما دارای بیشترین کارآئی در محدوده حرارتی 36 تا 37 درجه سانتی گراد است. برای ثابت نگه داشتن این دما بایستی در هنگام سرما بدن حرارت خود را حفظ، و در هنگام گرما حرارت بدن را به خارج منتقل کند.

مویرگها و غده های عرق که در پوست وجود دارند برای تنظیم حرارت نیز مفید هستند. قسمتی از مغز به عنوان ترموستات برای ایجاد توازن بین گرمای گرفته شده از محیط و پس دادن حرارت به محیط عمل می کند. علاوه براین بخار آبی که هنگام بازدم از بدن خارج می شود باعث می شود که بدن خنک شود. اما این تنظیم حرارت ممکن است بویژه برای کودکان یا مسن ها کافی نباشد. حرارت را می توان با این وسایل کنترل یا نسبتاً تنظیم کرد:

* عایق کردن بشکل پوشیدن لباس یا کنترل مصنوعی دمای محیط(مثلاً بوسیله کولر، بخاری، شوفاژ و غیره)

*مصرف غذاهای پرانرژی که حرارت ایجاد می کنند؛ یا مصرف مایعاتی که مایع از دست رفته بدن بصورت بصورت عرق را جبران می کند.

* فعالیتهای بدنی که ایجاد حرارت می کنند.

برای دانلود کل پاپورپوینت از لینک زیر استفاده کنید:



دریافت‌فایل



  • امیر نوروزی
  • ۰
  • ۰
برگزیدگان سومین دوره مسابقه دانشجویی معمار برتر معرفی و تقدیر شدند.
برگزیدگان سومین دوره مسابقه دانشجویی معمار برتر معرفی و تقدیر شدند.
مدیرعامل مرکز معماری ایران تاکید کرد: سال اول که برگزاری این مسابقه را اعلام کردیم این بحث پیش آمد که شاید این مسابقه فقط در حد یک رویداد باشد اما اکنون به جریانی تبدیل شده که امیدواریم دهمین دوره آن را هم شاهد باشیم.
 تاریخ : شنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۵
به گزارش هنرنیوز و به نقل از روابط عمومی مرکز معماری ایران ؛ آیین اختتامیه سومین دوره مسابقه دانشجویی معمار برتر 94 با حضور مهندس فاطمی مدیرعامل مرکز معماری ایران، دکتر کامران افشارنادری، دکتر شهاب میرزائیان، مهندس حبیبه مجدآبادی و شرکت کنندگان در این مسابقه و جمعی دیگر از اساتید معماری ایران برگزار شد. بر پایه این گزارش ، در این مسابقه معماری بالغ بر700 نفر ثبت نام کرده بودند که 120 اثر به دبیرخانه این مسابقه رسید. و جلسه داوری آثار رسیده در روز نیمه شعبان برگزار شد. مهندس فاطمی مدیرعامل مرکز معماری ایران در این مراسم طی سخنانی ضمن ابراز خوشحالی از برگزاری سومین دوره این مسابقه معماری گفت: « وقتی ما سال اول این مسابقه را برگزار کردیم، بسیاری تصور می کردند که این مسابقه در حد یک event باقی خواهد ماند. اما خوشبختانه این مسابقه تبدیل به یک جریان شده است که امیدوارم شاهد برگزاری دهمین دوره آن نیز باشیم. » در ادامه این برنامه با پخش فیلمی مستند نحوه قضاوت و داوری آثار رسیده به دبیرخانه مسابقه به نمایش درآمد سپس دکتر شهاب میرزائیان طی سخنانی با موضوع دوئل معماری، چگونه داور مسابقه را شکست دهیم؟ به تشریح نحوه داوری و عملکردهایی که باید فرد شرکت کننده در مسابقه داشته باشد پرداخت. وی ابتدا با نمایش اسلایدهایی از مسابقات مختلف ورزشی که طی آن با خطای داوری نتیجه بازی به نفع تیم دیگر رقم خورده می شود پرداخت و یکی از علل آن را عملکرد بازیکن خاطی در مدیریت و فریب داور دانست. میرزائیان تصریح کرد: وقتی ما در یک مسابقه شرکت می کنیم فکر می کنیم که رقابت ما با سایر شرکت کننده هاست اما به نظر من رقابت با داورهاست. ما با سایر کارهایی که در مسابقه شرکت می کنند آشنایی نداریم اما می توانیم با عملکرد درست خود ، داوران را تحت تاثیر قرار دهیم.» وی سپس 6 پارامتر عنوان و موضوع پروژه، مقیاس پروژه و تفکر، نحوه ارائه ، شناسایی داوران و کسب اطلاع از عملکرد شخصی داوران و موضوعات مورد علاقه، اغراق،تاکید و ساده نمایی را برای عملکرد شرکت کننده در یک مسابقه معرفی کرد. میرزائیان در ادامه گفت :« ما باید بدانیم که پروژه هایمان را در چه مقیاسی ارائه کنیم. نه خیلی بزرگ و نه خیلی کوچک. ما وقتی در مسابقه شرکت می کنیم یک ایده ساده به ذهنمان می رسد و به آن نمی پردازیم و آخربه ایده ای می رسیم که تصور می کنیم این یکی به ذهن هیچ کدام از شرکت کننده ها نرسیده است. در حالی که همان ایده ساده اولیه با پرداختی ارائه درست شاید کار موفق تری باشد. ساده نمایی در کار به این معناست که ایده به ساده ترین شکل ممکن ارائه شوند. در بعضی از شیت ها به قدری عناصر مختلف را نمایش می دهند که ایده اصلی گم می شود.» در ادامه این مراسم بیانیه هیات داوران توسط پرهام مقدم راد قرائت شد در مهمترین بخش این بیانیه اشاره شده بود که هیات داوران 4 اثر را به عنوان آثار تقدیر شده و سه اثر را به عنوان آثار اول تا سوم معرفی خواهند کرد. بعد از تقدیر از هیات داوران ، نفرات برتر این مسابقه به شرح زیر اعلام گردید: نفرات برتر: نفر سوم : عسل مرادی نفر دوم : امیر سیستانی زاده نفر اول : آیدا گلناری، فرشته حسن زاده، النازذاکری آثار تقدیرشده : زهرا آشوبی، شیداقطبی، کسری شفیعی زاده، علی نظری، بابک جمشیدی، محمدشاه حسینی، نگار نبوی، بهنام شیرخوان، حسین زین آقاجی



  • امیر نوروزی
  • ۰
  • ۰
دانلود

درد شانه بدنبال دررفتگی آن از علل مهم درد شانه در ورزش است . منظور از جابه جایی یا همان دررفتگی شانه خارج شدن سر استخوان بازو از حفره، مفصلی شانه می باشد که نسبت به افراد عادی در ورزشکاران بشدت شایع است. مفصل شانه شایعترین مفصل بدن است که دچار در رفتگی و جابجایی میگردد. 96% موارد جابجایی در اثر ضربه ایجاد می شوند.جابجایی شانه می تواند به سمت جلو، بالایا پائین یا عقب باشد که در 85% موارد سر استخوان بازو به سمت جلو جابه جا می گردد.جابه جایی شانه 50-45% از موارد جابه جایی مفاصل بدن را تشکیل می دهد.
آناتومی کاربردی
مفصل شانه از قرارگیری سربزرگ استخوان بازو داخل حفره گلنوئید استخوان کتف بوجود می آید این مفصل توسط کپسول مفصلی پوشیده می شود. حفره مفصلی شانه توسط دو لایه عضلات سطحی و عمقی پوشیده می شود لایه عمقی را عضلات گرداننده شانه ( Rotator cuff ) می سازند که 4 عضله کوچک می باشند که سبب چرخش به داخل و خارج مفصل شانه می شوند و مفصل را از اطراف حمایت هم می کنند. تاندونهای این عضلات با کپسول مفصل شانه در هم می آمیزند. لایه سطحی را عضله دلتوئید تشکیل می دهد
بیو مکانیک ورزش هر نیروی وارده در ورزش به مفصل شانه امکان دارد منجر به در رفتگی و درد شانه شود. ریسک این مسأله در صورت وجود مسابقه قبلی در رفتگی یا شلی مفصلی افزایش می یابد. در بهم خوردن شدید در ورزش ریسک این مسأله زیاد است. بطور کلی هر نوع ورزشی که در آن در سرعت بالا ناگهان سرعت کم شده و نیرو به بازو منتقل شود احتمال دررفتگی زیاد است مثل دوچرخه سواری، شیرجه.

شامل 5 صفحه word



دریافت‌فایل



  • امیر نوروزی
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه21

فهرست مطالب

اصول و موازین مخصوص حسابداری دولتی

23-اصل تأمین اعتبار و ایجاد تعهد

6-اصل استفاده از مبانی حسابداری معین

7-اصل لزوم ارتباط استهلاک با حسابهای مستقل

11-حسابرسی صورتهای مالی سازمانهای دولتی

انواع حسابهای مستقل در حسابداری دولتی

فصل دوم: حسابداری بودجه ای

حسابداری بودجه ای

خصوصیات حسابداری دولتی

اصول عمومی:

1- استفاده از بودجه جهت کنترل دقیق وجوه عمومی به منظور:

الف- عدم تجاوز مخارج از حدود مقرر در قانون بودجه

ب- صرفه جویی در مصرف وجوه عمومی

  • مقایسه و تطبیق عملیات با بودجه مصوب

2- تقسیم منابع درآمد با توجه به هدفهای مورد نظریه حسابهای مخصوص از طریق:

الف- نگهداری حسابهای جداگانه برای انواع مختلف وجود دولتی.

ب- هر حساب یک واحد کامل حسابداری است.

3-برقراری کنترل داخلی قوی و سیستم حسابداری داخلی.

الف- مطالعه و سنجش لیاقت و درستی مأموران یک سازمان

4-توجه به حسابداری درآمد و هزینه به جای حسابداری برای سود و زیان زیرا:

الف- منظور اصلی دولت تحصیل سود نیست.

ب- هدف اصلی و اساسی دولت انجام خدمات خاص، یا خدمات عمومی برای استفاده عموم مردم یا اهالی یک منطقه معین است.

5-تبعیت از قوانین و مقررات به منظور حفظ منافع اجتماعی

خصوصیات سازمانهای دولتی

  • به طور کلی نبودن انگیزه سود جویی یکی از خصوصیات بارز سازمانهای دولتی است سازمانهای دولتی به منظور تحصیل سود تأسیس نمی شوند و انتظارات دریافت بازده نسبت به سرمایه گذاری خود و یا برگشت سرمایه را ندارد.
  • شکل و ترکیب سازمانی و حدود مسئولیت به وسیله قانون ومقررات تعیین می شود. ملزم به رعایت قوانین مالی و بودجه ای می باشند.
  • سازمانهای دولتی واحدهای سازمانی مشخص هستند که معمولاً با اجازه قانون ایجاد سهامداران و صاحبان سرمایه هستند و هیچگونه منافع یا حقوق قابل خرید، فروش و یا انتقال وجود ندارد.
  • سازمانهای دولتی منابع مالی و پولی خود را از محل درآمدهای

ا



دریافت‌فایل



  • امیر نوروزی
  • ۰
  • ۰
مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:8

فهرست و توضیحات:

قرآن در آموزش و پرورش

آموزش درس قرآن در نظام پرورشی

آموزش و پرورش نقش مؤثری در تعمیق آموزه های قرآنی دارد

گسترش آموزه های قرآنی باید با حضور قلب همراه باشد

نقش آموزش و پرورش در ترویج آموزه های قرآنی :

سخنان رئیس مجلس شورای اسلامی:

شناسنامه شهروندان اسلامی باید قرآن باشد و اگر ارتباط ما با قرآن قطع باشد، ملاک اسلامی بودن ما چه چیز خواهد بود؟

با تأکید بر عدم غفلت از آموزش و پرورش در امر آموزش قرآن، باید یادآورشد: اگر آموزش و پرورش وظیفه خود را در قرآن خواندن و قرآن فهماندن انجام دهد و پوششی جامع و کامل داشته باشند، دیگری مشکلی بوجود نخواهد آمد لذا ما باید اول سراغ آموزش و پرورش برویم و نقش آموزش و پرورش را در آموزش قرآن دست کم نگیریم.

جا دارد نهضت قرآن&zwnj آموزی تمرکز خود را بر کار در آموزش و پرورش بگذارد و روزی برسد که ما در دبستان و راهنمایی مشکل روخوانی نداشته باشیم.

با امید آنکه مواردمذکور در بالا بر امور مسئولین محترم نسبت به این درس مقدس تأثیرگذار باشد هرچند ایشان خود به خوبی به این مسائل، واقف هستند. فقط حل این معضلات، نیازمند اخلاص، دوراندیشی و مطالعه و پژوهش و هم چنین به عزمی راسخ در امر اجرا دارد.



دریافت‌فایل



  • امیر نوروزی
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه29

فهرست مطالب

وظایف انباردار :&zwnj کدگذاری کالاها:&zwnj تعریف وفواید کدگذاری :&zwnj سیستم کدینگ انبار :&zwnj انواع روشهای کدگذاری :&zwnj

تعریف سیستم اطلاعاتی انبار ونتایج اجرای آن :&zwnj

انواع فرمهای انبار :&zwnj

  • کارت انبار:
  • حواله انبار (برگ مصرف کالا ) :
  • برگ درخواست جنس از انبار:
  • رسید موقت انبار :

تعریف انبار :

امروزه انبار د یگر حالت یک محفظه را ندارد بلکه عملیات آن زمانی کافی ورضایت بخش است که از دوجهت اطلاعاتی وفیزیکی مورد توجه قرارگیرد به طور کلی انبا رمحل وفضایی است که یک یا چند نوع کالای بازرگانی ،&zwnj صنعتی یا مواداولیه یا فرآورده های مختلف که اساس یک سیستم صحیح طبقه بندی وتنظیم می گردد.

انواع انبارها :

انبارها از نظر فرم ساختمانی به سه صورت زیر می باشند:

  • انبارهای پوشیده :

این مکان از تمام اطراف بسته است ودارای سقف ووسایل ایمنی کامل می باشد .

  • انبارهای سرپوشیده یا هانگارد :

این انبار دارای سقف بوده ولی چهار طرف آن باز است وفاقد حفاظ جانبی است . این نوع انبارها کالاها را فقط از باران وآفتاب حفظ می کند .

  • انبار با ز یامحوطه :&zwnj این انبار به صورت محوطه بوده وجهت


دریافت‌فایل



  • امیر نوروزی
  • ۰
  • ۰

مقاله سوره قاف «ق»

مقاله

لینک *پایین مطلب*



فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)



تعداد صفحه:21

سوره قاف « ق»

محتواى سوره

فضیلت تلاوت سوره

در پایان

این سوره با مسأله احیای مجدد مردگان در روز رستاخیز شروع می شود و عجیب بودن تجدد حیات انسان پوسیده و خاک شده را،از دیدگاه بشر نشان می دهد و این که چگونه مردمانی که در طول تاریخ، کلام منذرین را تکذیب می کردند، گرفتار آثار و عواقب آن شدند.بنابراین، سوره همراه با تهدید و هشدار است.

علامه طباطبایی در آغاز سوره « ق» می نویسد:« این سوره مسأله دعوت انسان را بیان می کند و به آنچه در این دعوت است اشاره می کند، یعنی انکار مشرکان به معاد و تعجبی که از آن داشتند که انسان بعد از مردن و خاک شدنش،چگونه دوباره زنده می شود و به همان صورت و وضعی که قبل از مرگ بوده،برمی گردد.آنگاه تعجب آنان را رد می کند که علم الهی محیط به ایشان است.» 1 و در ادامه می نویسد:« آنگاه منکران را تهدید می کند به اینکه،اگر به راه نیایند بر سرشان همان خواهد آمد که بر سر امت های گذشته آمده و آن گاه برای بار دوم باز به علم و قدرت خدای تعالی پرداخته و از راه تدبیری که در خلقت آسمان ها و آراستن آنها به کار برده و نیز تدبیری که در خلقت زمین و گیاهان نر و ماده و همچنین فرستادن باران و تأمین روزی بندگان و زنده شدن زمین به وسیله آب و&hellip علم و قدرت خود را اثبات می کند» .2

از آنجایی که موضوع اصلی سوره،حیات مجدد انسان در عالمی دیگر است، مسأله علم و آگاهی به عملکرد انسان در حیات دنیایی مطرح می گردد، زیرا اگر علم و آگاهی و ثبت و ضبطی ممکن نباشد، جزا محال می گردد.بنابراین موضوع علم الهی به عنوان یکی از پایه های قیامت در این سوره مورد تأکید قرار می گیرد.

محتواى سوره:

محور بحثهاى این سوره مسأله « معاد» است و در مسائل مربوط به معاد انگشت روى امور زیر مى&rlm گذارد.

1- انکار و تعجب کافران از مسأله معاد (معاد جسمانى).

2- استدلال بر مسأله معاد از طریق توجه به نظام آفرینش، و مخصوصا احیاى زمینهاى مرده به وسیله نزول باران.

3- استدلال بر مسأله معاد از طریق توجه به خلقت نخستین.

4- اشاره به مسأله ثبت اعمال و اقوال براى « یوم الحساب» .

5- مسائل مربوط به مرگ و انتقال از این جهان به سراى دیگر.

6- گوشه&rlm اى از حوادث روز قیامت و اوصاف بهشت و دوزخ.

7- اشاره به حوادث تکان دهنده پایان جهان.

در این میان اشاراتى کوتاه و مؤثر به وضع اقوام طغیانگر پیشین و سرنوشت دردناک و شوم آنها- مانند قوم فرعون، عاد، لوط، شعیب، و تبع- نیز دستوراتى براى توجه به خدا و ذکر او به پیامبر اسلام صلّى اللّه علیه و اله داده شده است. و اشاره کوتاهى به عظمت قرآن در آغاز و پایان سوره به چشم مى&rlm خورد.

فضیلت تلاوت سوره:

از روایات اسلامى استفاده مى&rlm شود که پیامبر صلّى اللّه علیه و اله اهمیت فراوانى براى این سوره قائل بود، تا آنجا که هر روز جمعه آن را در خطبه برگزیده تفسیر نمونه، ج&rlm 4، ص: 516

نماز جمعه قرائت مى&rlm فرمود.

و نیز در حدیثى از امام باقر علیه السّلام آمده است: « کسى که پیوسته در نمازهاى فریضه و نافله سوره « ق» را بخواند خداوند روزى او را گسترده مى&rlm کند، و نامه اعمالش را به دست راستش مى&rlm دهد، و حساب او را در قیامت آسان مى&rlm سازد» .

نیاز به یاد آورى ندارد که این همه افتخار و فضیلت تنها با خواندن الفاظ حاصل نمى&rlm شود، بلکه خواندن الفاظ سر آغازى است براى بیدارى اندیشه&rlm ها و آن نیز وسیله&rlm اى است براى عمل صالح و هماهنگى با محتواى سوره.

بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمنِ الرَّحِیمِ به نام خداوند بخشنده بخشایشگر

(آیه 1)- در اینجا بار دیگر در آغاز این سوره به بعضى از « حروف مقطعه» برخورد مى&rlm کنیم و آن حرف « قاف» (ق). است.



دریافت‌فایل



  • امیر نوروزی
  • ۰
  • ۰
تحقیق

لینک *پایین مطلب*

فرمت فایل:Word (قابل ویرایش و آماده پرینت)

تعداد صفحه57

تجارت الکترونیکی تلفیقی و قرآیند تعیین الگوهای سودمند تجاری (DataMining ) :

معماری و چالش ها

(سهیل انصاری ، ران کوهاری ، لیلو می سن و زیجیان زنگ )

شرکت نرم افزارهای Blue Martini

چکیده :

ما نشان می دهیم که حوزه تجارت الکترونیکی می نواند همه اجزا مورد نیاز برای یک فرآیند موفق تعیین الگوهای سودمند تجاری را فراهم سازد و در عین حال عقیده داریم که این یک حوزه موثر برای فرآیند ذکر شده است . ما بر اساس تجاربمان در شرکت نرم افزاری بلو مارتینی (Blue Martini ) در ارتباط با معماری تلفیقی توضیح خواهیم داد تا نشان دهیم که این امر بر اساس تجربه صورت گرفته است .

معماری به طور قابل توجهی می تواند زمان انجام پیش پردازش ، پاک سازی و اقدامات شناخت داده ها را کاهش دهد که معمولاً این کارها حدود 80% زمان پروژه های کشف اطلاعات را در بر می گیرد . به منظور پشتیبانی از ثبت داده ها و فوق داده ها که برای فرآیند کشف مفید است ، ما تاکید می کنیم که جمع آوری داده ها در لایه سرویس دهنده کاربردی



دریافت‌فایل



  • امیر نوروزی