پروژه مرکز داده رشته کامپیوتر
تعداد صفحات : 158
فرمت فایل: word(قابل ویرایش)
فهرست مطالب:
مقدمه 1
فصل اول:کاستن فاصله بین دولت وشهروند 3
1-1 کاستن فاصله بین دولت و شهروند 3
1-2 معماری کلان دولت الکترونیک 4
1-3 نقش شبکه در ارتقاء سطح کارآیی دولت و شهروندان 5
1-4 شبکه ملی پر سرعت 6
1-5 تاثیر شبکه بر فعالیت های تجاری 7
1-6 تاثیر شبکه بر آموزش وسطح سلامت جامعه 8
1-7 دولت ها و شبکه پرسرعت 12
1-8 نمونه های واقعی از سیاست گذاری دولت ها 12
1-9 جهت گیری دولت ها به ایجاد دولت الکترونیک 14
1-10 تعاریف و فرضیات دولت الکترونیک 16
1-11 ارائه سرویس های شروند گرا 17
1-12 عوامل موفقیت دولت ها در پیاده سازی دولت الکترونیکی 19
1-13 اولویت ها در تحقق فاز دوم دولت الکترونیکی 23
1-13-1 طراحی سازمانی 24
1-13-2 آموزش و مهارت 24
1-13-3 محرمانه بودن اطلاعات و امنیت 25
1-13-4 پورتال دولت 25
1-14 سازمان های مجازی متصل به هم 28
1-15 مزایای خاصیت تلفیق فرآیندهای چند سازمان در یک سازمان مجازی 29
1-16 تاثیر شبکه بر معماری های قدیمی 31
1-17 چند ویژگی مهم در مدل جدید مدیریت مراکز کامپیوتینگ 34
1-18 محورهای مدیریت IT در سطح کلان در مدل قدیمی 35
1-19 مدیریت IT و ارتباط آن با مدیریت کار 35
1-20 جایگاه استاندارد در مدیریت جدید زیرساخت های IT 44
1-21 روش بررسی وضعیت موجود 47
1-22 ارتباط Sarbanes-Oxley با معماری کلان 48
1-23 مدل CMM 49
1-24 مدل ISO 15504 50
1-25 مدل CoBIT 51
1-26 مدل های تعریف و تحلیل هدف 52
فصل دوم:مقدمه ای بر ایجاد مراکز داده 53
2-1 مرکز داده چیست؟ 53
2-2 تعاریف مختلف مرکز داده 54
2-3 مقدمه ای بر ایجاد مراکز داده 56
2-4 نیاز به مرکز داده و خواص قابل توجه آن از نظر فنی 66
2-5 انقلاب بعدی در IT چیست؟ 68
2-6 ساختار مراکز داده 70
2-7 درک پیچیدگی 73
2-8 Utility Computing پاسخ سئوال است 74
2-9 مجازی سازی گام اول است 75
2-10 ملاحضات فنی در طراحی مراکز داده 76
2-11 مدل فنی استاندارد مرکز داده 80
2-12 تصویر کلان از مرکز داده 81
2-13 طرح تجاری مرکز داده 82
2-14 آشنایی با مفاهیم جدید در حوزه مراکز داده 85
2-14-1 Utility Computing یا On-Demand 85
2-15 Organic ITو سیستم های خودگردان 87
2-16 مجازی سازی 99
2-16-1 مجازی سازی روی سرویس دهنده ها 106
2-16-2 مجازی سازی از طریق کلاسترینگ برروی سرویس دهنده ها 106
2-16-2-1 کمی بیشتر درباره Grid 108
2 -16-3 مجازی سازی در منابع ذخیره سازی 109
2-16-3-1 مجازی سازی در سطح بلاک 110
2-16-3-2 مجازی سازی در سطح فایل 110
2-17 مدل جدید کار برایSSP ها 110
2-18 مجازی سازی در سطح شبکه 112
2-19 مجازی سازی در سطح برنامه های کاربردی 112
2-20 مدیریت مرکز داده 114
2-21 خدمات وب 117
2-22 تفاوت RDMA با TOE 117
2-23 تاریخچه ی خدمات مبتنی بر وب 119
2-24 شرکت های برتر و فناوری مناسب 123
فصل سوم : شرایط محیطی 126
شرایط محیطی 126
فصل چهارم : آشنایی عمیق تر با طراحی ومعماری مراکز داده 131
4-1 مرکز داده به عنوان انباره ی داده 131
4-2 مرکز داده به عنوان LOB 131
4-3 مرکز داده به عنوان مرکز گواهی هویت 132
4-4 مراکز طلاعات در آمریکا 132
4-5 برون سپاری و مراکز داده 134
4-6 مشخصات یک Data Center 135
4-6-1 در اختیار داشتن اتصالات مختلف به اینترنت از طریق ISP و ICPهای مختلف 135
4-6-2 وجود سیستم قدرت پشتیبان 135
4-6-3 وجود سرورهای متعدد 135
4-6-4 مشخصات فیزیکی 136
4-7 نحوه در اختیار گرفتن یک سرور وب 136
4-8 معیارهای طراحی مراکز داده 137
4-9 ساختار و اجزاء 138
4-9-1 لایه Aggregation 139
4-9-2 لایه Front- End 139
4-9-3 لایه برنامههای کاربردی Application 140
4-9-4 لایهBack-End 140
4-9-5 لایه ذخیره سازی Storage 141
4-9-6 لایه انتقال 141
4-10 سرورها درData Center 141
4-10-1 Intranet server farm
142
4-10-2 Internet server farm 142
4-10-3 Extranet server farm 142
4-11 Data Center های توزیع شده 142
4-12 سرویسهای Data Center 143
4-12- 1 سرویسهای زیرساخت 143
4-12- 1- 1 سرویسهای لایه 1 یا سرویسهای شهری 143
4-12- 1- 2 سرویس های لایه 2 144
4-12- 1-3 سرویس های لایه 3 144
4-12- 2 سرویس های هوشمند شبکهای
144
4-12- 3 سرویسهای Server Farm 145
4-12- 4 سوئیچینگ محتوا (Content Switching) 145
4 -12- 5 سرویس Caching 145
4 -12- 6 SSL Termination 146
4-12- 7 Content Transformation 146
4-12- 8 سرویس های ذخیره سازها 146
4-12- 9 سرویس های امنیتی 147
4-12- 10 لیست های کنترلی دسترسی (Access Control Lists (ACL)) 147
4-12- 11 Firewall ها 147
4-12- 12 سرویسهای مدیریتی 148
فصل پنجم : راه اندازی مرکز داده در ایران 149
5-1 راه اندازی مرکز داده در ایران 149
5-2 ضرورت راهاندازی Data Center در ایران 149
5-3 مزایای راهاندازی Data Center در ایران 149
5-4 مزایای در اختیار داشتن Data Center در آینده 152
5-5 بررسی موانع مرکز داده ها در ایران 153
5-5-1 موانع سخت افزاری 153
5-5-2 موانع نرم افزاری 153
5-6 ضوابط صدور مجوز ایجاد مجتمع خدمات اینترنت به بخش خصوصی 156
5-6-1 تعاریف 156
5-6-2 مقررات مربوط به واگذاری مجوز مجتمع اینترنتی 155
5-6-3 مدارک لازم جهت ایجاد مجتمع خدمات اینترنت به بخش خصوصی IDC 156
خلاصه ونتیجه گیری 157
فهرست منابع 158
پیش گفتار
با شروع هزاره سوم،بسیاری از محققان و اندیشمندان به نقش بارز فناوری اطلاعات در توسعه اقتصادی،سیاسی،اجتماعی و فرهنگی جوامع اذعان دارند.ایشان با توجه به تحولات شگرف در فناوری ارتباطات در دهه 90 میلادی اعتقاد به نقش مهم فناوری اطلاعات به عنوان منبع تحولات بنیادین در قرن بیست و یکم در جهان دارند.امروز باور جهانی به نقش مهم فناوری اطلاعات و ارتباطات در کاهش مشکلات فقر،نابرابری،بی سوادی،بهداشت و غیره اعتقاد دارد.در این راستا این فناوری می تواند بخشی از استراتژی ملی توسعه در هر کشور قلمداد شود.
در حال حاضر با توسعه شبکه های ارتباطی اینترنت و رشد نمایی وب سایت ها،امکان ایجاد ارتباط میان پایگاه های داده ای و اطلاعاتی فراهم شده و موجب ایجاد جریان بی سابقه اطلاعات شده است.در این راستا بسیاری از سازمان ها و نهادهای بین المللی به تحقیق و ایجاد مراکز داده دست زده اند.با ایجاد این مراکز امکان به اشتراک گذاری مجموعه منابع داده بصورت یکپارچه و پویا به عموم فراهم می شود.ارائه خدمات اطلاع رسانی،تجزیه و تحلیل داده ها ودر نهایت نمایه سازی آنها در محیط ایمن از جمله اهداف اولیه این مراکز می باشد.در ایران نیز طی دو سال گذشته ضمن توجه به اهمیت مراکز داده سعی بر شناخت،طراحی وایجاد چنین مراکزی در سطوح ملی و استانی شده است.برگزاری اولین همایش مراکز داده در سال 1383 در تهران را می توان به عنوان اولین قدم در آشنایی با فعالیت های مرتبط در این مقوله و هماهنگی مابین نهادها دانست.آنچه که مسلم است از نقش این مراکز در ایران و جهان طی دهه جاری میلادی به عنوان " مراکز تولید ارزش " برای همگان یاد می شود.
از جمله موارد مهم دیگر در بکارگیری فناوری اطلاعات و ارتباطات در هر کشور،نحوه تعامل دولت و شهروندان در عصر جدید می باشد.در این خصوص مفاهیمی چون دولت الکترونیکی مطرح می باشد که عمده بحث در این رابطه به چگونگی ارائه خدمات ملی به شهروندان به بهترین وجه ممکن می باشد.بکارگیری دولت الکترونیک همانطور که سبب ارتقاء سطح خدمات می شود سبب ایجاد کارآیی بالاتر و ایجاد امکانات جدید همچون مشاوره الکترونیک،کنترل الکترونیک و مشارکت عمومی خواهد بود.لزوم شکل گیری دولت الکترونیکی منوط به شناخت دولت مردان از معماری کلان فناوری اطلاعات در حوزه های مختلف فرهنگی،اجتماعی،سیاسی و اقتصادی آن نظام است.ضمن اینکه مدیران فناوری اطلاعات موظف به تهیه معماری سازمانی حوزه خویش به منظور ارائه سیستم های اطلاعاتی یکپارچه درون سازمانی و برون سازمانی و بهبود روش ها و فرآیندها می باشند.
دانلود فایل
* به 5 کاربرکه بیشترین امتیاز رو تا 22 بهمن کسب نمایند، بدون قرعه کشی جوایزه نقدی اهدا خواهد شد.
* به کاربری که بیشترین افراد رو به سامانه معرفی کند، جایزه وِیژه کمپ یار تعلق خواهد گرفت.
* به سه کاربری که تا عید نوروز، یشترین پاسخ صحیح داده باشند جایزه نقدی تعلق خواهد گرفت.
انواع جایزه نقدی در یک قدمی شما
آدرس کانال تلگرامی سامانه کمپ ایران
لینک منبع و پست :http://campiran.ir/%d9%85%d8%ad%d8%b5%d9%88%d9%84-5214-%d9%be%d8%b1%d9%88%da%98%d9%87-%d9%85%d8%b1%d9%83%d8%b2-%d8%af%d8%a7%d8%af%d9%87-%d8%b1%d8%b4%d8%aa%d9%87-%da%a9%d8%a7%d9%85%d9%be%db%8c%d9%88%d8%aa%d8%b1/
- ۹۵/۱۱/۰۲